Allarme Pioggia in Eretz Israel - Shevu'ot 1.5

In testo al video di spiegazione vi forniamo il testo della Mishnàh:

רבי שמעון בן יהודה אומר משמו , שעירי ראשי חדשים מכפרין על הטהור שאכל את הטמא . מוסיף עליהם של רגלים {כא} , שמכפרין על הטהור שאכל את הטמא ועל שאין בה ידיעה לא בתחלה ולא בסוף . מוסיף עליהם של יום הכפורים {כב} , שהן מכפרין על הטהור שאכל את הטמא , ועל שאין בה ידיעה לא בתחלה ולא בסוף , ועל שאין בה ידיעה בתחלה אבל יש בה ידיעה בסוף . אמרו לו , מהו שיקרבו זה בזה . אמר להם , הן . אמרו לו , אם כן יהיו של יום הכפורים קרבין בראשי חדשים , אבל היאך של ראשי חדשים קרבין ביום הכפורים לכפר כפרה שאינה שלה . אמר להן , כלן באין לכפר על טמאת מקדש וקדשיו


Per i più volenterosi il commento di Rav 'Ovadiàh di Bartnora (in romagnolo, in italiano Bertinoro) e il supercommento di Yqqar Tossafot Yom Tov:

ר"ע מברטנורה משמו . של ר' שמעון . וסתם ר' שמעון הוא ר' שמעון בן יוחאי : (ר"ע מברטנורה)


עיקר תוי"ט {כא} מוסיף כו' . דלא דריש אותה נושא עון ואין אחר כו' . וסבירא ליה נמי דאתקוש רגלים לשעיר החיצון כו' . תוספ' : {כב} מוסיף כו' . ודרגלים לא מכפרי אדיוה''כ , דס''ל דרשא דאחת בשנה . ודיוה''כ מוסיף , דאמר קרא וכיפר אהרן על קרנותיו אחת בשנה , קרנותיו דמזבח הפנימי הוא דאינו מכפר ב' כפרות , הא דחיצון אפילו ב' כפרות . גמרא : (עיקר תוי"ט)






Nessun commento:

Posta un commento